Skip to main content

Tarbimisvajadus kui needus


Vaatasin Karuema soovitatud  teistmoodi kuulutajatest videot ja kohati see tundus mulle nagu propagandana, kus kõik sarnaste maailmavaadetega moslemi mehed räägivad tarbimisest  ning mis see on meie maailmaga teinud ja kuidas see on inimesi tarbima pannud.Mees habemega rääkis videos, et kogu see tarbimine on tekkinud vajadusest ja see vajadus ja tarbimine rikub meie elu ,kogukonda ja lähedasi.Ükskõik, mis religioonist oleme ja inimesed peaksid koostööd tegema ning ühinema.Kõige rohkem mis meid mõjutab ja õnnelikuks teeb on raha omamine ja edu.Mida rohkem meil raha on, seda õnnelikumad oleme.Samuti ütles, et põhjus miks me seda teeme ,on see, et arvame ,et rahaga saamegi õnnelikuks.  Inimesed joovad ikka Coca Colat kuna nad on tarbijad ,mis siis ,et see hambaid rikub ja sisaldab meeletult suhkurt ja räägitakse, et see teeb paksuks jne.Mida rohkem meil asju on seda rohkem oleme tarbijaühiskonnas esikohal.
Olgu teatud asjadega ma olen tõesti nõus: Ma arvan ka ,et inimene ei vaja asju selleks , et olla õnnelik.Ta ei vaja 3autot, 2 maja.Inimene vajab täpselt nii palju kui ta suudab ära kasutada.Tarbimisvajadus muutunud needuseks ja see on meie esmane vajadus, kuidas hakkama saada ja ära elada.Tarbimine on nagu sõltuvuseks muutunud.Vaadakem kas või nüüd enne jõule ,mis juba toimub poodides.Inimesed ostavad kokku mingeid pointless väikseid vidinaid, selle asemel ,et teha hoopis midagi head- mõni heategu ehk.
Aga minu meelest see, mis  tooniga ta rääkis oli vale.Ta nagu surus ainult enda mõtteid peale, et nii peabki olema ja teist varianti polegi.Tema meelest ameeriklased teevad valesti, et kokku ostavad erinevat kraami jne, olgu alati saab vähemaga, aga ega sellepärast ei pea inimesi maha tegema või nende peale näpuga näitama.Ma arvan, et ega me ei saa muuta inimesi, vaid tuleks muuta süsteemi.Ning samuti vb tuleks mõelda, mismoodi saaks inimeste vajadusi muuta.
Lugesin ka veidikene ühte bakatööd, mille autoriks Merilin Seepter ja  pealkirjaks Kaubanduskeskuste representatsioon trükireklaamis ja ekspertintervjuudes.
  Eesti ühiskonda iseloomustavad tavapärased tarbimisühiskonna korraldusmallid nagu
turumajandus, mille eelduseks on vajadus osta ja müüja, mis omakorda paneb aluse
tarbekaupade ringluse tähtsustusele; teoreetiliselt võrdsetele tarbimisvõimalustele ning
massile toodetud ja suunatud toodangu pakendamisele indiviidikesksetesse
turundussõnumitesse.Sellest tulenevalt on oma suur roll reklaamitööstusel kui ka
ostukeskustel e tarbimiseks mõeldud (linna)ruumilisel keskkonnal.
Tarbimine (kaupade, teenuste ostmine) pole iseenesest ainus viis tänapäeval rahuldamaks
tekkivaid vajadusi, kuid on kahtlemata domineeriv, ideoloogilise tagamõttega viis, mis
võimaldab struktureerida ja summutada teisi võimalusi suures ulatuses (Slater 1997: 9).
paradoksaalsust tõestab asjaolu, et kõik inimesed ei osale tarbijaühiskonnas samadel 
tingimustel. Raha ja võim piiravad üsna otseselt ligipääsu tarbijakultuuri võimalustele.
Eesti kontekstist 
Ta leidis samuti ka , et šoppamise” mõiste  siiski seotud “rõivaste ja nt püsikaupade vaatamise-ostmisega ja ei hõlma toidu ja esmatarbekaupade teemat” (lk 2244), mille alla mahuvad Eesti kontekstis siis “šoppamise” 
mõiste tõlgendused kui ‘esteetiline nauding, ajaveetmine’ ning ‘“šoppamine” kui ainult 
ajaveetmine, ostukeskuses viibimine’.
Võibolla see ainuke ajaveetmiskoht  on ka põhjus ,miks Eestis inimesed nädalavahetustel poodides käivad ja seda aega hoopis oma sõpradega, perega mujal ei veeda.

Comments

Popular posts from this blog

Aitäh, mu kallid:)

Tahtsin tänada selle postitusega kõiki oma kalleid sõpru ja  oma peret, kes eilse päeva minu jaoks eriliseks ´ja meeldejäävaks tegid ja end kohale loivasid. Ning SUUR AITÄH teile toetuse eest!!!!!!! Eilsest ka väike fotojäädvustus: Veelkord aitäh !!!!!!!!! Ja ongi käes vabadus:D

Räägi mulle ühte asja..............

Milline on sinu lugu? Meie lugu algab siit...kui sa tahad kuskile jõuda, siis astu julgelt oma teed. Kui vaja mõelda,mõtle ja peatu, kuula oma südant. Su süda teab vastust. Kui, aga tunned ,et pead astuma, tee seda ja mine julgelt vastu elule ja uutele põnevatele väljakutsedele:) # takingrisk #dowhatyoulove#hesitate Point selles, kes ei riski , see kaugele ei sõua. Nii, et proovi, astu see samm ja lenda.... KESKUS Stepforward

Lahkumineku etapid ja kuidas edasi minna?

Kuidas edasi minna kui suhe lõpeb.....? Igasugune suhte lõpetamine on raske.Inimesena koged sa erinevaid etappe. Põhimõtteliselt võib seda võrrelda leina tundmisega. Seega esimene etapp ongi Eitamine. Paljud meist siin kohal mõtlevad:Ma ei suuda uskuda ,et see minuga juhtus.......... Siin etapis on just  kohanemine uue  olukorraga raske. 2.Hirm- üksindus - hirm jääda üksi. Inimene vajab enda kõrvale kedagi kellele toetuda. Selles etapis tunneb ta hirmu, et on selles raskes olukorras täiesti üksi ja pole kellelegile toetuda. Kuhu küll peituda?Hirm on lihtsalt nii suur.... 3.Kohanemine-kohanemiskäitumine st püüd teistele meeldida ja luua kergelt sõltuvaid suhteid. 4.üksindus- tunned end täiesti üksi. 5.sõprus- su sõbrad hoiavad eemale, sest nad ei oska olla toeks sulle. 6.süütunne ja hüljatus- see kes maha jätab tunned süütunnet ja teine inimene siis hüljatust. 7.Lein 8.viha- sest see aitab saavutada vajalikku emotsionaalset distantsi partenrist. ...